Tips

Ga je zelf aan de slag met een evenement?
Bekijk dan deze tips:

  • Begin er zo vroeg mogelijk mee. (Dit is de belangrijkste tip!)
  • Wat is het doel van je evenement?
  • Zijn er binnen de eigen organisatie mensen met voldoende capaciteiten om het evenement te organiseren, of schakel ik een gerenommeerd evenementenbureau in?
  • Stel één hoofdverantwoordelijke aan en eventueel een budgetverantwoordelijke.
  • Bepaal een maximaal budget, inclusief een post ‘onvoorzien’.
  • Kies een ideale datum en een tweede keus als back-up.
  • Vergeet niet om de nodige vergunningen aan te vragen!
  • Schakel bij twijfel over vraagstukken uit de vergunningaanvraag een expert in.
  • Zijn er plaatselijke leveranciers die je in kunt schakelen?
  • Vraag meerdere offertes aan!
  • Zijn de leveranciers goed verzekerd of moeten we zelf een specifieke verzekering afsluiten?
  • Organiseer je het evenement op eigen terrein, vergeet dan niet de buren op de hoogte te brengen of uit te nodigen.
  • Maak een checklist en/of to-do-list.
  • Maak een draaiboek!
Download een voorbeeld To-do-list

Zelf aan de slag of een evenementenbureau inschakelen?

Copyright © door Stormgevers Concepts Events  | Griftdijk-Zuid 133, 6663 BE, Lent-Nijmegen | 024 – 329 65 65 | info@stormgevers.nl